Audycja radiowa z cyklu NAUKOWY WIECZÓR Z JEDYNKĄ

Jednym z zadań mediów publicznych jest realizacja tzw. misji informacyjno-edukacyjnej. W trakcie audycji próbowano znaleźć odpowiedz na pytanie, czy nauka realizowana w ramach wyższych studiów uniwersyteckich również wypełnia taką misję Jak np. nauki takie jak fizyka czy chemia są skutecznymi narzędziami integrującymi pokolenia np. w obrębie rodziny. Czy nabyta uniwersytecka wiedza otwiera ciekawość rozmowy i sprawia, że, właśnie w rodzinie, starsze pokolenie nabiera pewności siebie np. w korzystaniu z nowinek technologicznych. Zastanawiano się jaka jest percepcja mózgu u osób starszych i czy proces uczenia może przebiegać równie sprawnie jak u ludzi młodych. E. Szeląg wyjaśniała także jakim „paliwem” trzeba zasilać tkankę mózgową, aby pracowała wydajnie jak najdłużej. Sprawdzano także jak nabyte umiejętności przez osoby „trzeciego wieku” wykorzystywane są w układach dziadkowie-wnuki na rzecz wyrabiania u najmłodszych pasji, zainteresowań czy poszukiwania w życiu autorytetów. Czy model integracji oparty na relacjach intelektualnych jest dobrym prognostą na budowanie trwałych więzi międzypokoleniowych? I dlaczego warto to robić w mocno zatomizowanym świecie.